Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest tak istotne? Sprawdź, jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga firmowego!


Buduj relacje!

Prowadzenie bloga firmowego jest nowoczesną i bardzo efektywną formą wykorzystywaną w marketingu. Blog firmowy jest niejako platformą komunikacyjną łączącą Cię z obecnym oraz z przyszłym klientem. Możesz przedstawić swoją firmę w sposób taki, w jaki chcesz, by była odbierana. Kreuj swój wizerunek, docieraj skutecznie do odbiorców, przedstawiaj wartości, które obowiązują w Twojej firmie. Konkurencja jest duża- Ty musisz się wyróżniać.


Optymalizacja dla wyszukiwarek - bądź widoczny!

Publikując teksty na blogu, zwiększasz swą widoczność w Internecie. Dzięki specjalistycznym artykułom masz szansę dotrzeć do szerszego grona użytkowników, wśród których mogą pojawić się Twoi potencjalni klienci. Zdecydowanie warto wykorzystać taką okazję!

 

Prowadzisz bloga firmowego- jesteś ekspertem i przyjacielem.

Tak jak wspomniałam wyżej - na Twoim blogu rządzisz Ty. Możesz przedstawiać wizerunek swojej firmy w sposób taki, jaki uważasz za najwłaściwszy. Informuj o Waszych osiągnięciach, awansach i ważnych wydarzeniach. Twoją firmę tworzą wybitni specjaliści z wielu branż? Poinformuj o tym odbiorców! Dostaliście dyplom, wyróżnienie lub nowy certyfikat? Podziel się swoją radością! Wspomogliście organizację charytatywną? Puść ideę pomagania w świat! Niech ludzie Wam zaufają i niech obdarzą Was sympatią.


Poznaj swojego klienta - stań się nim!

Prowadzenie bloga firmowego pozwala otworzyć się na potrzeby klientów i dzięki temu jeszcze celniej w nie trafiać. Poznaj obawy, spostrzeżenia i opinie Twoich klientów. Bądź doradcą, rozwiązuj ich problemy. Staraj się postawić na ich miejscu i spojrzeć na swoją działalność z boku - to zwiększy Twoją skuteczność w dostosowaniu się do potrzeb rynkowych i poszerzy horyzonty. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami - pozwól dodawać komentarze, udzielaj odpowiedzi. Pozwól się poznać, a klient będzie skłonny zaufać Twojej firmie i skorzystać z oferowanych przez nią usług. 

 

Prowadzenie bloga firmowego zwiększy sprzedaż

Na swoim blogu firmowym możesz opisywać towary i usługi bardziej rzetelnie i szczegółowo, co zachęci potencjalnego klienta do ich kupna lub do skorzystania. Pamiętaj, że jesteś firmą jedną z wielu i musisz wykorzystać wszelkie środki, by klient wybrał właśnie Ciebie. Unikatowe teksty pomogą w promocji Twojej firmy w social mediach oraz wzbogacą szatę oraz merytoryczność newsletterów.

 

Opowiedz swoją historię, a ludzie Cię pokochają

Storytelling na blogach firmowych w ostatnich latach stał się bardzo popularną formą marketingu. Firmy opisując swoją historię- szczególnie jeśli jej korzenie sięgają kilka lub co lepsze, kilkanaście lat wstecz, machinalnie wytwarzają automatyczną więź z klientem. Nie musisz rzewnie się uzewnętrzniać, możesz przekazać tylko to, co konieczne, by Cię zapamiętano. Staraj się jednak, by tekst ukazywał Twoją otwartość - nie ujawniaj, że chronisz swoją prywatność, by nie odstraszyć klientów.

 

Profesjonalny blog firmowy

Masz wątpliwości, czy dasz radę regularnie prowadzić bloga? Skorzystaj z usług specjalistów, którzy poprowadzą Twoją firmę na szczyt! Zaufaj firmie SEM7, która w swoich szeregach zrzesza doświadczonych specjalistów do spraw marketingu, programistów, copywriterów. Oni wszystko zrobią za Ciebie, a Ty śpij spokojnie i czekaj. Efekty z prowadzenia bloga firmowego przyjdą szybciej, niż myślisz!